Ako žiť zdravo a chudnúť s pocitom sýtosti.

Napísal Daniel 10.08.2016 0 komentárov

Nech žijú proteíny (ako žiť zdravo a chudnúť s pocitom sýtosti)!

    Najmä letná sezóna núti mnohých z nás siahnuť po radikálnych diétach, pretože každý chce v plavkách vyzerať čo najlepšie. Túžba vyzerať a cítiť sa čo najlepšie je prirodzená, nezabúdajte však, že chudnutie začína vo Vašej hlave. Zmeňte Váš pohľad na jedlo, zmeňte Váš životný štýl.


    Dnes sa na Vás zovšadiaľ valia zaručené rady, ako schudnúť rýchlo a efektívne. Nie všetky fungujú, nie všetky sú vhodné pre Vás. Môžete sa pri nich cítiť hladní, nespokojní a tak to po krátkom čase zabalíte. My pre Vás máme niekoľko jednoduchých tipov, pomocou ktorých pôjdu dolu Vaše nadbytočné kilogramy ľahšie a nebudete sa pri tom trápiť často nezmyselným hladovaním. Naše tipy Vám pomôžu znížiť chuť k jedlu a naštartovať metabolizmus, výsledkom čoho bude chudnutie s úsmevom na tvári bez pocitu hladu!

 


    1 - Znížte vo svojom jedálničku príjem cukrov a škrobov (sacharidov)


Práve cukry a škroby  najviac zo všetkých druhov potravín stimulujú tvorbu inzulínu, ktorý má na svedomí ukladanie tukov v tele.  Pokles inzulínu vedie telo k tomu, že začne spaľovať tuky, nie sacharidy. Navyše sa naštartuje činnosť obličiek, ktoré začnú vo vyššej miere odplavovať vodu z tela. Hromadenie vody v tele vedie k zvyšovaniu hmotnosti a pocitu ťažkosti.
Zníženie sacharidov a následný pokles hladiny inzulínu bude mať za následok zníženie chuti do jedla a Vy budete chudnúť bez pocitu hladu!

 

    2 - Jedzte viac bielkovín, zdravých tukov a zeleniny!


Strava založená na mäse a zeleniny napumpuje Vaše telo vlákninou, vitamínmi a minerálmi.  Výhodou tejto vysoko bielkovinovej stravy je však fakt, že môžete jesť výborné jedlo do sýtosti a kilá pôjdu aj tak dole!


Proteíny, teda bielkoviny by mali tvoriť základ Vášho jedálnička. Nájdete ich v chudom mäse (kuracie, morčacie..), v rybách a morských plodoch (losos, pstruh, krevety..) a výborné sú aj vajíčka. Najlepšie z domáceho chovu! Ak začnete jesť viac bielkovín, znížite svoj glykemický index a tým aj chuť na sladké.


Medzi výborné zdroje tukov patrí olivový olej, kokosový, avokádový olej, ale aj maslo.
Zo zeleniny je výbornou voľbou brokolica, kel, špenát, karfiol, kapusta, rôzne druhy šalátov, uhorky, či zeler.  
Stravovací koncept tejto proteínovej diéty je založený na príjme vysoko kvalitných bielkovín, ktoré bránia spaľovaniu svalovej hmoty a podporujú dodatočné spaľovanie tukov. V prípade, že trpíte akýmikoľvek zdravotnými ťažkosťami, poraďte sa pred začatím diéty so svojim lekárom.

 

3 - Zacvičte si!


Každému vyhovuje niečo iné. Je však dokázané, že cvičenie so závažím zabráni Vášmu metabolizmu, aby sa zastavil, či spomalil. Odporúčame cvičiť 3-4 krát do týždňa, pokiaľ Vám to čas dovolí. Najskôr sa zahrejte, na záver si doprajte strečing. Nie každý obľubuje cvičenie s činkami a závažiami, preto ak preferujete kardio, tak si zabehajte, zaplávajte alebo sa jednoducho prejdite.

Ak sa budete radiť  našimi radami najbližšie dni, za krátky čas sa budete cítiť lepšie, fit a budete tak aj vyzerať. Ak sa však neviete zrieknuť sacharidov, alebo na Vás číhajú rodinné oslavy plné dobrôt, nemajte výčitky, doprajte si jeden deň ,,off" a s chuťou sa zahryznite. Neublíži Vám to.  Pamätajte si však, že ak chcete dosiahnuť  svoj cieľ, druhý deň už nezhrešíte! Veľa šťastia! :)

 

Komentáre